5 tipp, hogy télen is jól érezzük magunkat a szabadban

2017. február 03. - Kontent

A téli hónapokban - ha nem muszáj - általában nehezebben mozdulunk ki a meleg otthonunkból. Mármint mi, felnőttek! A gyerekek mindig kaphatók egy kis szabadtéri mókára és kacagásra, bár az elindulásnál azért képesek akadályokat gördíteni elénk. Az állandó dilemma, vajon mi a jobb, ha én öltözök fel először és utána a gyerekek (ebben az esetben legalább háromszor leizzadok, de legalább nem a kicsik melegednek be) vagy a gyerekeket beöltöztetem, majd gyorsan elkészülök én is... szóval ezek a körülmények gyorsan a kedvünket tudják szegni, ha nem vagyunk elég motiváltak! Kicsit tényleg bonyolultabb ilyenkor elindulni, de számos előnye van, amiért mégis megéri ez a kis erőfeszítés. Kedvcsinálónak mutatunk most néhányat.

1_2.jpg

Fő az egészség

Télen a szabadban lenni pont annyira jó hatással van az egészségünkre, immunrendszerünkre, mint az év többi hónapjában, sőt. Több tanulmány is alátámasztja, hogy azok, akik télen is rendszeresen mozognak a szabadban, ritkábban szenvednek légúti betegségektől vagy lesznek influenzások. A szabadtéri fény, a kinti mozgás a felnőtteknél nagymértékben csökkenti a téli időszakban előforduló  depressziót, a kicsik étvágyát és alvásigényét pedig igencsak fokozza.

Számos programlehetőség

Megannyi szuper program közül tudunk ilyenkor választani, a szánkózástól kezdve, a hógolyócsatákon át a hóember és angyalkakészítésig mind remek opció. Még a megszokott játszóterek is izgalmasabbak, ha hóesés után látogatjuk őket. És persze a síelésről se feledkezzünk meg, ami manapság már igencsak mindenki számára elérhető téli sportnak számít.

2_2.jpg

Magyarországon is szép számmal működnek sípályák, megfizethető napidíjjal vagy épp ingyenesen, online könnyen ki tudjuk választani a hozzánk legközelebb esőt. Kölcsönzési lehetőség szinte mindegyiknél van, így ha esetleg nincs otthon komplett felszerelésünk, akkor sem kell elszomorodni, a legtöbb helyen figyelnek erre is. Hó hiányában sem kell búslakodni, bármikor tehetünk egy nagy sétát egy közeli parkban, kinézhetünk egy állatsimogatót, korcsolyázhatunk egyet valamelyik ilyenkor biztonságosan üzemelő pályán, ahol oktató segítségével a gyerkőcök (hát még a felnőttek!) is könnyen, gyorsan ráéreznek erre a sportra. Ezek a tevékenységek amellett, hogy szórakoztatóak, komoly sportértékkel is bírnak, ami lássuk, be jól jön az ünnepi finom - és nem éppen kalóriaszegény - falatok után.

Erre figyeljünk télen a szabadban:

  1. Először is figyeljünk magunkra és egymásra!
  2. Öltözzünk rétegesen és legyen nálunk váltóruha. Figyeljünk rá, hogy a lábunk és a mellkasunk mindig legyen száraz, ezért plusz zoknit és pólót tegyünk a táskánkba, amit szükség esetén gyorsan át is tudunk cserélni egy melegedőben.
  3. Szerelkezzünk fel zsebkendővel, ajakírral, némi folyadékkal, 1-2 harapnivalóval. Legjobb, ha egy kis termoszba viszünk teát és pár szem kekszet. Az ásványvizes palackok túl hamar átfagynak ilyenkor és nagy evés-ivásra nem igazán van lehetőség a hidegben.
  4. Vigyázzunk a bőrünkre! Arcunkat zsíros krémmel kenjük be vékonyan, hogy a hideg levegő és a szél ne tudja kikezdeni. A sheavaj, a kakaóvaj és a kókuszzsír mind remek választás ilyenkor. Kisbabák, gyermekek esetében az esti fürdővízbe csepegtessünk mandulaolajat. Csodát tesz! A már kiszáradt bőrt este, lefekvés előtt hidratáljuk - különösen fontos ez az amúgy is igénybe vett kezeink esetében, amelyeket a hideg még jobban megvisel. Éjszakára mindenképp krémezzük be őket. Fontos azonban, hogy nappal jobb elkerülni a magas víztartalmú krémek használatát, sőt, fagyos időben ezeket egyenesen tilos használni.
  5. Induljunk délelőtt! A teli hónapokban délután 3 után rohamosan kezd sötétedni, ami gyorsan a kedvünket szegheti, arról nem beszélve, hogy a délelőtti, déli órákban azért télen is bőven előbújik a napocska és bár a melegét most annyira nem is érezzük, a sok sötét után jólesik egy kicsit feltöltődni a napfényben.

3_2.jpg

Ha mindennel megvolnánk, nincs is más dolgunk, mint csúszni, esni, dobni, építeni, jól szórakozni!

A bejegyzés trackback címe:

https://kolyok.blog.hu/api/trackback/id/tr4212111823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.